Zdravím, Radku. S ohledem na veliké problémy s kotli v 71 bytových jednotkách dole v obci byla domluvena se správcem bytového fondu NABÍDKA zajištění garančních prohlídek pro nájemce obecních bytů na Zámečku. Vzhledem k tomu, že správce bytů spolupracuje s firmou z Radiměře i ve spojitosti s jinými obcemi, je to nejspíš ten důvod, proč byla oslovena z jejich strany tato firma.
Není povinností obce zajistit garanční prohlídky kotlů v jednotlivých bytech. Obec tímto chce pouze předejít příp. NÁSLEDNÝM NÁKLADŮM NÁJEMNÍKŮ, které by v případě nutné opravy v pozáruční době byli nuceni hradit ZE SVÝCH prostředků (viz § 5 nařízení vlády č. 258/1995 Sb., kterým se provádí občanský zákoník).
Doporučuji toto řešení: V případě, že nejste spokojeni s výběrem firmy, která byla správcem zajištěna k provedení garanční prohlídky, není samozřejmě nutné s ní souhlasit a je jen na Vás - nájemnících, jakou firmu si k provedení této garanční prohlídky zajistíte. Na záruční dobu, která samozřejmě u nových kotlů běží, nemá dle mně dostupných informací provedení garanční prohlídky žádný vliv. Jde pouze o to zvýšeným nákladům na opravu předcházet.