Informace Obecního úřadu

Hlášení trvalého pobytu

*
Upraveno zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů

Občan České republiky může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci a označen číslem popisným nebo evidenčním popřípadě orientačním.

Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu, do kterého je k pobytu hlášen ani k vlastníkovi nemovitosti.
Místem trvalého pobytu občana v době jeho narození je místo trvalého pobytu jeho matky, pokud se rodiče nedohodnou jinak.

Kdo ohlašuje změnu místa pobytu:
a) občan České republiky starší 15 let nebo jím pověřený zmocněnec na základě plné moci
b) zákonný zástupce za občana mladšího 15 let, popřípadě pěstoun
c) zákonný zástupce za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům
d) zákonný zástupce za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý ohlásit změnu místa trvalého pobytu

Kam se obrátit:
Změnu místa trvalého pobytu občan hlásí na ohlašovně v místě nového trvalého pobytu.

Co musíte předložit:
a) vyplnit a podepsat přihlašovací lístek k trvalému pobytu
b) předložit platný občanský průkaz
c) předložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu) anebo pokud takový doklad nevlastní, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny.

Správní poplatek:
Za ohlášení změny místa trvalého pobytu občan České republiky zaplatí správní poplatek ve výši 50,- Kč.
Děti mladší 15 let jsou od správního poplatku osvobozeny.

Formulář:
PŘIHLAŠOVACÍ LÍSTEK K TRVALÉMU POBYTU (PDF, 201 kB)


ZRUŠENÍ ÚDAJE O MÍSTU TRVALÉHO POBYTU

Ohlašovna rozhodne ve správním řízení o rušení údaje o místu trvalého pobytu občana na návrh vlastníka/ů objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby za splnění zákonných podmínek.

Zákonnými podmínkami jsou především:
a) zánik užívacího práva občana k objektu nebo jeho vymezené části objektu, jehož adrese je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana
b) neužívání objektu nebo jeho vymezené části

Navrhovatel je povinen splnění zákonných podmínek ohlašovně prokázat.

Místem trvalého pobytu občana, jemuž byl údaj o místu trvalého pobytu zrušen, se stává po nabytí právní moci rozhodnutí adresa sídla ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt zrušen.

Formulář:
Formulář - žádost o zrušení TP fyzická osoba - Rudoltice (DOC, 25 kB)
Formulář - žádost o zrušení TP fyzická osoba - Rudoltice 2 (DOC, 22 kB)
Formulář - žádost o zrušení TP fyzická osoba - Rudoltice 3 (DOC, 22 kB)
Formulář - žádost o zrušení TP fyzická osoba - Rudoltice 4 (DOC, 23 kB)

Adresa pro doručování:
Na žádost obyvatele lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu (např. § 46b písm. a) občanského soudního řádu).

Formulář:
HLÁŠENÍ ADRESY PRO DORUČOVÁNÍ (PDF, 338 kB)

Výdej údajů z evidence obyvatel
Evidence obyvatel je vedena v informačním systému a obsahuje zákonem stanovené údaje o státních občanech České republiky, cizincích s povolením k pobytu na našem území a cizincích, kterým byla na území České republiky udělena mezinárodní ochrana formou azylu nebo doplňkové ochrany.

Kdo může o údaje zažádat:
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna územního obvodu místa trvalého pobytu poskytuje na žádost obyvatele staršího 15 let (do té doby může o poskytnutí údaje žádat jeho zákonný zástupce) údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě. Žádost se podává buď na základě tiskopisu ?Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému? nebo písemné žádosti, která musí obsahovat jméno, příjmení, rodné příjmení, rodné číslo, adresu pobytu, číslo občanského průkazu nebo cestovního dokladu, průkazu o povolení pobytu cizince anebo průkazu povolení k pobytu azylanta. Žádost obyvatel opatří úředně ověřeným podpisem. Povinnost úředního ověření podpisu neplatí, pokud obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k poskytování údajů.

Správní poplatek:
Obyvatel za poskytnutí údaje z informačního systému evidence obyvatel zaplatí správní poplatek ve výši 50,- Kč.

Formulář:
ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ ÚDAJŮ Z INFORMAČNÍHO SYSTÉMU (PDF, 391 kB)
Lenka Bártlová – 30.4.2010 14:58
Počítadlo.cz